New York Times forced to issue correction on report about Paul Manafort

New York Times forced to issue correction on report about Paul Manafort

This week the New York Times was once again forced to issue a correction after they published an article that was shared by thousands of readers.

The NYT had to issue a correction after they released a report that accused Paul Manafort of trying to pass internal Trump campaign data to a Russia oligarch with close ties to Vladimir Putin during the 2016 presidential race.

The story was based on an accidental disclosure made in a filing by the defense team of Paul Manafort. The filing, redacted portions of which were viewable for a short time due to a formatting error, revealed that Special Counsel Robert Mueller claimed Paul Manafort had quote: “lied about sharing polling data … related to the 2016 presidential campaign” with Konstantin Kilimnik, a Russian-Ukrainian businessman who the United States claims to have links to Russian intelligence and was charged last year with tampering with potential witnesses.

The New York Times’ initial story then stepped it up a notch using their usual “citing a person knowledgeable about the situation,” saying that Paul Manafort had asked his deputy, Rick Gates, to “tell Mr. Kilimnik to pass the data to Oleg P. Deripaska.” Deripaska is a former client of Mr. Manafort who had signed a contract back in 2006 agreeing to pay the political operative $10 million per year, and the two maintained a business relationship until at least 2009. If that were true, the NYT report would have shed light on the clearest example of a relationship between the Trump campaign and Russian officials.

But clearly that isn’t the case and the paper was forced to publish a correction by early Wednesday afternoon.

“A previous version of this article misidentified the people to whom Paul Manafort wanted a Russian associate to send polling data,” a note at the bottom of the story read. “Mr. Manafort wanted the data sent to two Ukrainian oligarchs, Serhiy Lyovochkin and Rinat Akhmetov, not Oleg V. Deripaska, a Russian oligarch close to the Kremlin.”

Why asked how the original, incorrect version of the story made it to print, a New York Times spokesperson said, “We published a thorough correction and have no comment beyond it.”

Donations help keep websites like MilneNews online and grow. Any donation is appreciated:





Thank you for your support.

Having problems finding a source for real news links in real time, click on Whatfinger.com. Visit, bookmark and share this resource and then tell your friends and family.